Mr. Darcy


Een ieder die gek is op kostuumdrama weet wie Mr. Darcy is. Elke keer als ik de film Pride & Prejudice kijk ben ik aan het einde van de film helemaal verliefd op dé Mr. Darcy. Nee, niet vanwege zijn status en inkomen maar om de gevoelens die achter deze gesloten man verborgen zitten.
Het is tegenwoordig niet makkelijk om die ene man tegen te komen. Waar vind je nou je Mr. Darcy? 

Het is natuurlijk ook maar net op wat voor man je valt. Heb je liever een man op klompen, ga dan naar een dorpsfeest of de stamkroeg in een dorp. Of ga je toch voor een man in een net overhemd, dan kun je beter naar een stad gaan met meerdere uitgaansgelegenheden.

Ik weet voor mezelf niet of ik wel op een bepaald type man val. Maar even niet over uiterlijk en innerlijk gesproken. Wat ik wel heel erg belangrijk vind is dat iemand voor mij door het vuur wil gaan. Ik wil het gevoel krijgen dat er voor hem niks belangrijkers is dan ik. Is dat te veel gevraagd? Misschien wel? Maar dit gevoel wil ik hem ook geven. Heb ik een te romantisch beeld? Dat weet ik zo niet maar ik weet wel dat je beide voor elkaar moet gaan om een relatie te laten slagen.

Laatst kwam ik een artikel tegen die 4 dingen beschrijft die vrouwen willen in een relatie. Toen ik dit las dacht ik ’Ja! Mijn mr. Darcy moet mij dit gevoel geven en menen’. 

Eerlijk zijn vind ik een belangrijke factor in een relatie. Zoals het artikel zegt, wees eerlijk over je gevoelens en vertel ons wat jullie denken. Zelfs als je het lastig vindt om onder woorden te brengen wat je voelt. Waarom ik dit zo belangrijk vind is omdat ik weet hoe onzeker je kan worden als alles zo onduidelijk is. Je gaat zo aan jezelf twijfelen dat je denkt dat jij het probleem bent. Maar dat is niet zo. Het is belangrijk dat je met elkaar blijft communiceren om te weten wat er in elkaar omgaat.


Misschien handig dat de mannen het artikel lezen? En dan bedoel ik ook die nuchtere Friezen in het Noorden. Misschien kom je tot nieuwe inzichten. 

Share this:

Over ons.

Hi! Wij zijn Saar en Rens, twee twintigplussers uit Friesland. Noord Blauw is de blog waar wij alles op delen wat wij leuk vinden.