Blog reading past TAG


Al jaren ik lees ik blogs en ben ik geabonneerd op een aantal youtubers. Een leuke tag over mijn kijk en leesgedrag van blogs en video's kon ik niet vinden, dus ik heb nu zelf maar een tag gemaakt. Mocht je hem leuk vinden neem hem dan vooral ook over op je eigen blog!

1.       Wanneer ben je begonnen met het lezen van blogs?
De eerste blogs begon ik te lezen in 2008. Hiervoor las ik al artikelen op Girlscene.nl. Tijdens de zomervakantie verveelde ik mij en door simpel wat te googlen kwam ik op de Belgische blog Fashion-Freaks terecht. Zij had een pagina waarop zij allemaal blogs deelde. Een aantal daarvan ben ik toen actief gaan volgen en lezen.

2.       Wat waren de eerste blogs die je begon te lezen?
Zoals ik in de eerste vraag al noemde kwam ik door de blog Fashion-Freaks op verschillende blogs terecht. Zoals Lisaplace, Fashion Fever, Nenz, Fashion Fillers, Style Scrapbook, Liebe Marlene en nog een aantal blogs die nu nog steeds bekend zijn. Zoals je wel ziet vooral Fashion Blogs vond ik heel erg leuk!

3.       Liet je veel comments achter op blogs?
Ik liet echt bijna nooit een comment achter. Ik las wel getrouw alles, maar een comment achter laten op een artikel deed ik niet.

4.       Lees je nu nog altijd deze blogs?
Ik lees op dit moment geen van deze blogs meer. Veel van de blogs zijn heel erg groot en bekend geworden. Hierdoor hebben ze ook een andere kledingstijl en een ander budget gekregen. Het leukste aan de blogs vond ik dat ze het gevoel van ‘the girl next door’ gaven. En dat is dus niet meer zo.

5.       Waar let je op bij het lezen van een blog?
Dat verschilt per blog soort. Ik hou van mooie foto’s die qua formaat ook groot zijn. Daarnaast let ik ook wel op de tekst.

6.       Welke blogs lees je op dit moment?
Op dit moment lees ik MissLipgloss, Amayzine, We need to live more en Viviannadoesmakeup dagelijks. Maar dit zou over een week al weer heel erg anders kunnen zijn. Ik heb ook een periode gehad waarin ik alleen maar fitness gerelateerde blogs las en daarna las ik alleen maar beautyblogs.

7.       Volg je ook youtubers, en zo ja, wie waren de eerste youtubers die je volgde?
Ongeveer drie jaar geleden ben ik begonnen met het volgen van youtubers. En dan alleen maar Engelse. Ik begon met het volgen van SprinkleofGlitter, Zoella en Essie Button.

8.       Volg je deze youtubers nog steeds?
Ja! Ik ben op alle drie de youtubers nog steeds geabonneerd. Wel bekijk ik niet elke nieuwe upload. Wanneer een videotitel me aanspreekt kijk ik het wel.

9.       Wat zijn je favoriete video’s en welke video’s vind je absoluut niet leuk?
Ik kijk graag naar vlogs, achter de schermen video’s, shoplogs & hauls. This month’s favorites vind ik verschrikkelijk omdat ze altijd op hetzelfde moment komen, haha.

10.   Wie zijn je favoriete youtubers?

Mijn favoriete youtubers zijn Viviannadoesmakeup, haar vlogs vind ik vooral heel erg leuk. Lily Pebbles, om dezelfde reden. Livelifegorgeous, als Nederlandse beauty bloggers en youtubers vind ik ze de beste! ICovetThee, omdat ze mij een heel erg leuk meisje lijkt in het echt. LoBosworth, ik vond haar leuk in The Hills en ook haar kanaal is leuk. Gevarieerd. 

Wat waren de eerste blogs die jij las, en welke youtuber volg je het langst?

Share this:

Over ons.

Hi! Wij zijn Saar en Rens, twee twintigplussers uit Friesland. Noord Blauw is de blog waar wij alles op delen wat wij leuk vinden.